Saturday, September 28, 2013

Aku dibius cinta

Aku dibius cinta? Haha.
Teringat forum bersama Hilal Asyraf, Ust Fatimah Syarha n Salimah Habibi. Org selalu suruh think out of the box, tp out of the box there is another box. Semakin keluarnya kita daripada sesuatu box, masih ada box lain yang belum dijajah. ^_^ Ilmu Allah tu semakin dikaji, semakin banyak n mendalam.

***************************************

Pernah tak anda terfikir

"Kenapalah aku boleh suka dia?" (Nada gelak)

"Mcm mana aku boleh syok kat dia?"

"Ntah papelah. Mcm org bodoh je.."

Macam tu la aku rasa. Dia datang dan pergi dengan sendiri.. tanpa ada hati yang terluka, aku mahupun dia. Dia tak pernah tahu n aku xpernah bgtau.

Tak apalah, selamat.

Malu dengan diri sendiri. Kenapa suka kat dia? Ntah apa2 lah. Pelik bin ajaib sbb dia dtg tiba2 tanpa dijemput dan pergi tanpa dihalang. Perasaan tu seolah2 seperti mengagumi seseorang tapi disalah erti dengan cinta, haha.

Ada orang kata, jangan hina diri sendiri kalau tersuka pada seseorang kerana hakikatnya semua tu adalah takdir Allah. Ada hikmah disebalik semua yang terjadi. Jangan rasa malu ataupun rasa "bodoh".

Teruslah menanti Mr/Ms.Right melamar.  :D

N lastly nak tanya. Salahkah mencintai seseorang? Dari sudut islam macam mana?

♥Cinta lenyap apabila lenyapnya sebab. Cinta teragung sebabnya juga mestilah teragung. Cinta abadi, sebabnya juga mesti abadi. Cintailah kerana Allah kerana apabila kecewa, cinta tidak pudar kerana cinta Allah mengatasi cinta kepada manusia♥

Ckp pasal cinta memang seronok, boleh buat seseorang rasa bahagia (:

HARD WORK BEATS TALENT, FIGHTING!!

0 comments:

✦ Popular Post ✦

 
Welcome here :)
 Percuma je!!