Friday, April 4, 2014

Bad Experience with Lazada.com.my

LAZADA OH LAZADA.

Aku dah beli macam2 dari website ni. Tapi sayang, dia tak jaga customer dia. Tak percaya boleh tengok post2 sebelum ni. Mesin jahit, Samsung Galaxy Note 8, Sony Walkman mp3, n latest aku beli bag, pendrive n Tp-Link wifi router under the same account.

Ni semua barang aku beli kat lazada


Macam ni kes dia. 

Aku order camera Nikon Coolpix S3600
Aku bayar guna ipay88 (rhb bank) aku ada bukti pembayaran.
Kat penyata bank aku pun ada.
Aku dah bayar on the spot.

Payment Successful


Memang barang tu dia kata amik masa 4-6/4-8 im not sure. Tapi dia tulis available. N then after 4 days, aku tengok status barang cancel. Aku call on the spot jugak untuk tau apa kes ni cancel pulak. Dah tu customer service tu cakap barang xde stok. Erk. Lepas tu aku tengok la lagi dia punya website tu still available je. Ok la xpe. Lps tu dia tye aku xdapat emel ke? Tak de pun! And then lepas tu baru la banyak emel dia masuk. Ces.

Dah cancel pulak
Dia kata nak refund dlm 3-5 hari kan

Dia tanya lagi nak refund guna voucher ke full cash. Aku nk full cash la memandangkan aku nak beli camera lain. Aku memang nak beli camera secepat mungkin untuk tangkap gambar produk aku, btw aku dah beli Sony Camera DSC-W830. ada jugak kat post sebelum ni.

Pastu aku emel la detail bank akaun aku... aku mintak refund kat CIMB BANK. OK dia kata tunggu 3-5hari. Aku tunggu n tunggu seminggu xde jugak. Lps tu aku dah sibuk dengan mid term n cuti. So aku lupa bagai~~~ n aku rasa duit poket aku kering. Huhu
Baru aku ingat yang lazada ada hutang aku RM350!!

Tengok, takde pon credit RM350!

Cimb Statement aku

Aku check kat cimb aku, xde ape2 pun credit rm350. Huhu. Lepas tu aku call balik lazada. Dia check n aku rasa dia pun tau kot refund tu xdiproses ag,,, Dia kata dia akan bawa perkara ni ke atas, n suruh aku tunggu 3-5 hari. Aku pun tunggu laaa 5 hari weh. Bukan sekejap. Still tak masuk lagi. Lps tu aku call balik. DIA KATA REFUND DAH BUAT ON 5 MARCH WAKTU AKU SEND DETAILS AKU EMEL TU. WTH! Aku mintak bukti pembayaran kat aku. Dia kata dia akanconfirmkan dgn finance department.

AND DIA SURUH AKU TUNGGU LAGI 24-48 HOURS, NANTI DIA EMEL AKU. Tapi setelah 48 hours aku tak dapat emel apa2 pun, duit pun tak masuk lagi ni.

And aku akan call lagi pukul 9 ni, kalau tak aku amik legal action je or report kat tribunal. Aku dah tanya kwn aku bakal lawyer. Dia kata pakcik report henfon rm80 pun boleh menang kes, wuhuu. So aku mmg simpan n screenshot everything. Bukti aku memang ada.

Lepas ni kalau lazada buat bodo je, aku terus report. Malas aku nak tunggu lama2 lagi. Ingat kerja aku menunggu je ke.

**HIDDEN TEXT for safety purpose

##UPDATE
 Lazada sudah refund duit aku..
KLIK SINI

0 comments:

✦ Popular Post ✦

 
Welcome here :)
 Percuma je!!