Thursday, January 30, 2014

Sekarang aku patung, tapi esok aku fairy.

Untuk memuliakan islam di mata dunia, aku perlu memuliakan diri aku sebagai penuntut ilmu. Dengan ini, aku perlu cuba semaksima mungkin untuk berjuang memerah malam pekat untuk mengisi otak yang kosong. Ilmu bukanlah sesuatu yang sukar untuk diperoleh. Sebaliknya sikap sabar, tekun dan usaha itu yang sangat sukar diterapkan dalam diriku.

Memandang isu muslim yang murtad, hati bergetar menahan marah, namun aku hanya umpama patung yang tidak mampu melakukan apa-apa. Melihat kezaliman tentera yahudi ke atas saudaraku sendiri, sayu pilu dan geram dihati. Tapi kakiku hanya kaku. Tidak ada apa yang aku mampu lakukan untuk mereka! Kalau aku ada duit, aku sudah lama membebaskan tanah2 penduduk Islam. Kalau aku ada kuasa, sudah lama aku sematkan keadilan.

Tapi....
Aku tidak mampu melakukan apa-apa.
Jauh diluar bidang kuasa aku.
Tidak terdaya aku memautnya.

Ilmu.
Dengan ilmu, aku pastu boleh memberi manfaat untuk orang lain.
Kejayaan tanpa kegagalan umpama menang tanpa lawan.
Kegagalan aku hari ini. Akan aku semadikan buat pesanan dan pedoman untuk membuahkan satu kejayaan kelak.

Aku adalah penuntut ilmu.
Mencari ilmu untuk membela umat Islam.
Mencari ilmu untuk menegakkan agama Islam.
Masa masih belum berakhir.

30 Januari 2014 @ 11:53pm

0 comments:

✦ Popular Post ✦

 
Welcome here :)
 Percuma je!!